ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΤΕ
Εκθέσεις
Μόνιμες εκθέσεις
Περιοδικές εκθέσεις
Αρχείο Εκθέσεων
Συλλογές και αρχεία
Συλλογές αντικειμένων
Οπτικοακουστικό αρχείο
Βιβλιοθήκη
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία
Εργαστήρια
Κρατήσεις εκπαιδευτικών προγραμμάτων
Εκδηλώσεις
Αρχείο Εκδηλώσεων
Το Μουσείο
Ιστορία
Το κτήριο του ΛΕΜΜ-Θ
Σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου
Εκδόσεις
Ανακοινώσεις
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ
Πληροφορίες
Οδηγός για εκπαιδευτικούς πριν την επίσκεψη
ΠΕΡΙΗΓΗΘΕΙΤΕ ON-LINE
Εικονική περιήγηση στις εκθέσεις
Παίζουμε;
Εφαρμογή mobile Στερεοσκοπικές εικόνες
Εκδότης Αντικειμένων Εκδότης Αντικειμένων
Η φορεσιά μου η πολυλογού!
Μπορούμε να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς ρούχα; Από τη στιγμή που γεννιόμαστε μέχρι την ώρα που πεθαίνουμε, μας ντύνουν, ντυνόμαστε και ντύνουμε άλλους ανθρώπους! Τα ρούχα μιλάνε; Κι αν μιλάνε, τι λένε για αυτούς που τα φορούν, την κοινωνία και την εποχή τους; Και υπάρχουν, άραγε, μυστικά κρυμμένα στις πτυχές και τις ραφές τους;
Εκκινώντας από την παραδοχή ότι η ενδυμασία αποτελεί έναν άγραφο αλλά απολύτως εύγλωττο κώδικα επικοινωνίας και έναν διαχρονικό και πανανθρώπινο παράγοντα κοινωνικών και πολιτισμικών ταξινομήσεων, γνωρίζουμε στα παιδιά τον κόσμο των ενδυμασιών παρελθόντων ετών, εκείνων των κοντινών σε μας κοινωνιών, που τις χαρακτηρίζουμε ως παραδοσιακές. Περιηγούμαστε στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου για τις παραδοσιακές ενδυμασίες και μέσα από ομαδοκεντρικές δραστηριότητες (ύφανση σε επιδαπέδιο αργαλειό), παιχνίδια παρατηρητικότητας, ταχύτητας και λεπτής κινητικότητας (σύνθεση / συναρμολόγηση μιας ολοκληρωμένης γιορτινής φορεσιάς), πνευματικές ασκήσεις επίλυσης γρίφων και χιουμοριστικών αινιγμάτων, εισάγουμε τα παιδιά στους τομείς της τεχνολογίας, της μορφολογίας και της λειτουργίας των ενδυμασιών που φορούσαν οι άνθρωποι λίγες γενιές πριν από εμάς, διατυπώνοντας ερωτήματα που ακουμπούν στο σήμερα και αφορούν τους τρόπους που εμείς εκφραζόμαστε μέσα από το ντύσιμο, τις επιταγές της μόδας, τις έμφυλες και άλλες σχέσεις που αναπτύσσουμε μεταξύ μας.
Για παιδιά νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου με τις απαραίτητες κατά περίπτωση προσαρμογές ανάλογα με την ηλικία των συμμετεχόντων
Ημέρες διεξαγωγής: Τρίτη και Τετάρτη
Κόστος συμμετοχής: 2,00 € ανά παιδί
Εμφάνιση περιεχομένου Web Εμφάνιση περιεχομένου Web
Για παιδιά νηπιαγωγείου και των τριών πρώτων τάξεων Δημοτικού
Η Ροδούλα Φτερωτή και ...οι νερομηχανές
Τι είναι η Ροδούλα Φτερωτή; Ποιες είναι οι νερομηχανές;
Η Ροδούλα Φτερωτή είναι μια ρόδα, ένας τροχός με πτερύγια (φτερά). Αυτή η φτερωτή ρόδα, όταν τοποθετήθηκε όρθια μέσα στο τρεχούμενο νερό, άρχισε να περιστρέφεται ...μόνη της. Η ιστορία της φτερωτής έχει ειδικό βάρος στην εξέλιξη της τεχνολογίας, γιατί συνδέεται με τη λειτουργία της πρώτης μηχανής που παρήγαγε έργο, του νερόμυλου. Στην ιστορία της τεχνολογίας ο νερόμυλος σηματοδοτεί τη μετάβαση του ανθρώπου από το στάδιο των εργαλείων στο στάδιο των μηχανών. Τόσο σημαντική αποδείχτηκε αυτή η πρώτη νερομηχανή, που αργότερα χρησιμοποιήθηκε ως πρότυπο και για άλλες, όπως νεροπρίονα και μαντάνια.
Τα παιδιά συναισθάνονται τη δύναμη της κίνησης της φτερωτής, της φτερωτής, που για αυτά «γίνεται» η Φτερωτή Ροδούλα, που μιλά, κινείται και κινεί, στροβιλίζεται με τα φτερά της, παίζει παιχνίδια -άλλοτε κερδίζει κι άλλοτε χάνει- κάνει κατασκευές και συνθέτει ιστορίες για μυλωνάδες, φαντάζεται… Επιπλέον, τα παιδιά αποκτούν μέσα από τις δραστηριότητες του προγράμματος (ζωγραφική, «ντύσιμο» παιδιού με …τα πολύχρωμα φτερά της) και μια ακόμη πολύτιμη εμπειρία: μαθαίνουν να θέτουν σε κίνηση τις δικές τους «φτερωτές» με το μυαλό και την καρδιά….
Με φεγγάρια ανθούς πουλιά θα στολίσω την ποδιά
Μετά από μία περιήγηση με διαδραστικό τρόπο στη μόνιμη έκθεση της Ενδυμασίας από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς, τα παιδιά ντύνονται με τρεις χαρακτηριστικές παραδοσιακές ενδυμασίες της Μακεδονίας και της Θράκης. Στη συνέχεια, μέσα από το μαγικό κόσμο του παραμυθιού τα παιδιά γνωρίζουν τις «μεταμορφώσεις» του μαλλιού από ακατέργαστη μάζα σε κλωστή και κατόπιν σε υφαντό.
Με συναγωνισμό στην επίλυση αινιγμάτων σχετικά με το ένδυμα, τα εργαλεία και τις πρώτες ύλες της υφαντικής και με ζωγραφική μιας ποδιάς, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το ένδυμα αυτό και τις λειτουργίες του και μέσω αυτού με την παραδοσιακή ενδυμασία.
Άλεθε, μύλε μ', άλεθε, αφήγηση παραμυθιού
Μετά από μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς στη μόνιμη έκθεση της Υδροκίνησης, ακολουθεί αφήγηση λαϊκών παραμυθιών από την Ανθή Θάνου, με συνοδεία ζωντανής μουσικής από την Όλγα Γρηγοριάδου. Υλικό πλούσιο σε παραμύθια με μύλους-νερόμυλους και μυλωνάδες. Η καθημερινότητα των παλιών ανθρώπων συνδέεται άμεσα με το μύλο, αφού για να φτιάξουν ψωμί έπρεπε πρώτα να αλέσουν και για να ψήσουν έπρεπε να κόψουν ξύλα. Ένα ταξίδι στο χρόνο μέσα από τα παραμύθια.
Μ' αστέρια στον ποδόγυρο…, αφήγηση παραμυθιού
Ανέμη να γυρίσει παραμύθι ν' αρχινήσει και η κλωστή της θα γίνει χρωματιστό φουστάνι, θα γίνει λευκό πουκαμισάκι για ένα φτωχό καλό παιδί, θα γίνει φορεσιά μ' αστέρια στον ποδόγυρο, κεντίδια στα φαρδομάνικα, λουλούδια στο ζωνάρι, θα γίνει παραμύθι που θα ταξιδεύει από το στόμα στο αυτί κι απ' τ' αυτί στο στόμα... Με αφορμή την μόνιμη έκθεση του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας Θράκης «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 - 1960», στην οποία γίνεται αρχικά μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς, επιλέγουμε τα παραμύθια και ταξιδεύουμε μέσα από τις φορεσιές σε τόπους μακρινούς κι αλλιώτικους.
Ο Καραγκιόζης μυλωνάς, παράσταση Θεάτρου Σκιών
Παράσταση Θεάτρου Σκιών Καραγκιόζη με αφορμή τη μόνιμη έκθεση του ΛΕΜΜ-Θ «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές και Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία», στην οποία γίνεται αρχικά μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς.
Η Μάγισσα Φωφώ
Παράσταση μαριονέτας με αφορμή τη μόνιμη έκθεση του Μουσείου για την ενδυμασία «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 - 1960».
Η μάγισσα Φωφώ είναι πολύ θυμωμένη! Μόλις έχει δει στη μαγική της σφαίρα –που βλέπει το μέλλον- ότι το 2015 στο Λαογραφικό & Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας - Θράκης υπάρχει ως έκθεμα ένα δικό της φόρεμα που οι λαογράφοι του μέλλοντος ανακάλυψαν σε ένα ξεχασμένο πατάρι. Το τρομερό είναι πως αυτό το φόρεμα είναι το πιο άσχημό της ρούχο!
Αυτό πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει! Αποφασίζει να στείλει την ακόλουθό της, την πιστή της Ναταλία στο μέλλον, στο 2015, για να αλλάξει το φόρεμα με ένα της αρεσκείας της! Πώς όμως θα μπορέσει να γίνει αυτό..;
Μύλος είναι και μιλάει, φορεσιά και τραγουδάει, θεατρικό δρώμενο από την Ομάδα Καλλιτεχνών Sourliboom
Θεατρικά δρώμενα με ήρωες τον Ρούλη τον Καλικαντζαρούλη και τη θεία Αγγέλα. Ο Ρούλης ξεμένει κατά λάθος στη γη, στο Νερόμυλο του κυρ-Κώστα… Αναγκάζεται, λοιπόν, να παρατηρήσει τους ανθρώπους και τις υδροκίνητες μηχανές τους. Οι μηχανές τού αποκαλύπτουν οι ίδιες τα μυστικά τους. Η θεία Αγγέλα, το πρόσωπο που συνδυάζει την Παράδοση με το Σήμερα, υποδέχεται τα παιδιά, κάνει πλάκες, θυμάται τα παλιά και με αφορμή ένα ρούχο, ένα στολίδι, έναν τόπο διηγείται ιστορίες…
- Μέσα από τη δυναμική της τέχνης και την ψυχαγωγία, τα παιδιά ξεναγούνται στις εκθέσεις του Μουσείου και συμμετέχουν σε δραστηριότητες που στόχο έχουν την καλλιέργεια των ψυχοκινητικών τους ικανοτήτων. Φράσεις-κλειδιά, ποιήματα-τραγούδια συνδυασμένα με κινήσεις και ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών εμπλουτίζουν τη δραστηριότητα.
Για παιδιά των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού
O Μύλιος στο δρόμο για τους μύλους
Τα παιδιά με παρέα τον Μύλιο γνωρίζουν την τεχνολογία της υδροκίνησης στην παραδοσιακή κοινωνία και τα προβιομηχανικά εργαστήρια του νερόμυλου, του νεροπρίονου, της νεροτριβής και του μαντανιού, εργαστηρίων που κατεργάζονταν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης, το σιτάρι για την παρασκευή ψωμιού, το ξύλο για την κατασκευή σπιτιού και τα μάλλινα υφαντά για το ράψιμο ζεστών και γερών ενδυμάτων.
Με τη γοητεία της ψηφιακής τεχνολογίας, με κινούμενες τρισδιάστατες εικόνες, βίντεο, μουσική, λόγο, κείμενα και φωτογραφίες, μέσα από σενάρια και παιχνίδια, αναδεικνύονται οι παραδοσιακές ξύλινες μηχανές. Επιπλέον, ο Μύλιος ενθαρρύνει το χρήστη στην αναζήτηση στοιχείων σχετικών με την κοινωνική, οικονομική, οικολογική διάσταση της τεχνολογίας των μηχανών αυτών από τις πρώτες επινοήσεις τους έως σήμερα
Κόβω, συναρμολογώ, πουκαμίσα να φορώ
Μετά από μία ουσιαστική γνωριμία με τη μόνιμη έκθεση της Ενδυμασίας από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς, τα παιδιά ντύνονται με τρεις χαρακτηριστικές παραδοσιακές ενδυμασίες της Μακεδονίας και της Θράκης. Με συναγωνισμό στην επίλυση αινιγμάτων που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το ένδυμα, τα εργαλεία και τις πρώτες ύλες της υφαντικής, με κοπή και συναρμολόγηση ενός ανδρικού και ενός γυναικείου παραδοσιακού χάρτινου πουκάμισου και ζωγραφική διακόσμησή του και τέλος με ύφανση σε μικρούς αργαλειούς, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το πουκάμισο και τις λειτουργίες του και μέσω αυτού με την παραδοσιακή ενδυμασία.
Μυλογυρίσματα Παραμυθιάσματα, αφήγηση παραμυθιού
Μετά από μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς στη μόνιμη έκθεση της Υδροκίνησης, ακολουθεί αφήγηση λαϊκών παραμυθιών από την Ανθή Θάνου, με συνοδεία ζωντανής μουσικής από την Όλγα Γρηγοριάδου.
Αφουγκραστείτε... τα λόγια γίνονται μεγάλα μαγικά παραμύθια, διδακτικές και ευτράπελες ιστορίες για ξυλοκόπους και μυλωνάδες, για χειρόμυλους και νερόμυλους, για τα παγανά τους καλικάντζαρους που στ΄ αλεύρι κυλιούνται κι ύστερα ...σουτ! Ακούστε... το παραμύθι αρχίζει.
Απ' την άκρη της κλωστής ως την άκρη της γης, αφήγηση παραμυθιού
Ανέμη να γυρίσει παραμύθι ν' αρχινήσει και η κλωστή της θα γίνει χρωματιστό φουστάνι, θα γίνει λευκό πουκαμισάκι για ένα φτωχό καλό παιδί, θα γίνει φορεσιά μ' αστέρια στον ποδόγυρο, κεντίδια στα φαρδομάνικα, λουλούδια στο ζωνάρι, θα γίνει παραμύθι που θα ταξιδεύει από το στόμα στο αυτί κι απ' τ' αυτί στο στόμα... Με αφορμή την μόνιμη έκθεση του Λαογραφικού και Εθνολογικού Μουσείου Μακεδονίας Θράκης «Μακεδονία, Θράκη: Παραδοσιακές ενδυμασίες, 1860 - 1960», στην οποία γίνεται αρχικά μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς, επιλέγουμε τα παραμύθια και ταξιδεύουμε μέσα από τις φορεσιές σε τόπους μακρινούς κι αλλιώτικους.
Ο Καραγκιόζης μυλωνάς, παράσταση Θεάτρου Σκιών
Παράσταση Θεάτρου Σκιών Καραγκιόζη με αφορμή τη μόνιμη έκθεση του ΛΕΜΜ-Θ «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές και Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία», στην οποία γίνεται αρχικά μία περιήγηση των παιδιών με διαδραστικό τρόπο από ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς.
Ένας ποταμός, ένας τροχός… μια ιστορία, από την ομάδα των Gamecraft
Μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων οι μαθητές καλούνται να λάβουν μέρος σε μία περιπέτεια που διαδραματίζεται λίγο μετά το 1774 και την συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, οπότε με την ανάπτυξη του εμπορίου εισάγεται νέα τεχνολογία από το εξωτερικό. Οι παίκτες θα βρεθούν στη θέση φανταστικών εμπόρων της εποχής και θα κληθούν να αποκωδικοποιήσουν τα μυστικά των υδροκίνητων μηχανών που βλέπουν στα ταξίδια τους στην Ευρώπη. Με βάση τη γνώση της τεχνολογίας του νερόμυλου που ήδη είναι γνωστός από τον 1ο αι. π.Χ., θα κληθούν να ανασυνθέσουν και να καταστήσουν λειτουργικές τις υδροκίνητες μηχανές και τελικά να μεταδώσουν αυτή τη γνώση στους συμπατριώτες τους στον Βόρειο Ελλαδικό χώρο. Τέλος τα παιδιά θα συνομιλήσουν με φανταστικούς ήρωες από διάφορα μέρη της Μακεδονίας και της Θράκης μέσω των τοπικών ενδυμασιών.
Με το παιχνίδι αυτό οι μαθητές μέσα από μία οδύσσεια… αποκομίζουν όχι μόνο την τεχνική γνώση, αλλά και γνώση ανθρωπογεωγραφίας, εθίμων και συνθηκών που διαμόρφωσαν έναν ολόκληρο πολιτισμό. Προσπαθώντας να φέρουν σε πέρας το ζητούμενο της ιστορίας στην οποία μετέχουν, αναπτύσσουν κριτική σκέψη και βρίσκουν λύσεις ώστε να ξεπεράσουν τα εμπόδια που εμφανίζονται στο δρόμο τους κατά την διάρκεια της εικονικής αυτής ‘περιπέτειας'.
Τι έχει φτερά και δεν πετάει, ποιο το ρούχο που κανείς μας δε φοράει;, θεατρικό δρώμενο από την Ομάδα Καλλιτεχνών Sourliboom
Θεατρικά δρώμενα με ήρωες τον Ρούλη τον Καλικαντζαρούλη και τη θεία Αγγέλα. Ο Ρούλης ξεμένει κατά λάθος στη γη, στο Νερόμυλο του κυρ-Κώστα… Αναγκάζεται, λοιπόν, να παρατηρήσει τους ανθρώπους και τις υδροκίνητες μηχανές τους. Οι μηχανές τού αποκαλύπτουν οι ίδιες τα μυστικά τους. Η θεία Αγγέλα, το πρόσωπο που συνδυάζει την Παράδοση με το Σήμερα, υποδέχεται τα παιδιά, κάνει πλάκες, θυμάται τα παλιά και με αφορμή ένα ρούχο, ένα στολίδι, έναν τόπο διηγείται ιστορίες…
Μέσα από τη δυναμική της τέχνης και την ψυχαγωγία, τα παιδιά ξεναγούνται στις εκθέσεις του Μουσείου και συμμετέχουν σε δραστηριότητες που στόχο έχουν την καλλιέργεια των ψυχοκινητικών τους ικανοτήτων. Φράσεις-κλειδιά, ποιήματα-τραγούδια συνδυασμένα με κινήσεις και ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών εμπλουτίζουν τη δραστηριότητα.
Ο Αχυρένιος στα χρυσαφένια αλώνια,
Εργαστήρι χειροτεχνικής κατασκευής για μαθητές από Β΄ έως ΣΤ΄ Δημοτικού .
Ο Αχυρένιος, το σκιάχτρο, σας προσκαλεί να ανακαλύψετε μαζί του τον υπέροχο κόσμο του... χωράφια γεμάτα χρυσοκίτρινα στάχυα, πουλιά φοβισμένα που πετάνε μακριά και άλλα πιο γενναία που φωλιάζουν... στις τσέπες και το καπέλο του! Οι μικροί μας φίλοι θα γνωρίσουν από κοντά τον κύκλο της αγροτικής παραγωγής στην παραδοσιακή κοινωνία και με τη βοήθεια του Αχυρένιου θα μπορέσουν να θέσουν σε λειτουργία τις υδροκίνητες μηχανές του παρελθόντος! Μετά από κινητικά παιχνίδια, βιωματικές δραστηριότητες και βίντεο οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν στο τέλος το δικό τους σκιάχτρο, τον δικό τους Αχυρένιο, και να τον πάρουν φεύγοντας μαζί τους ως ενθύμιο της εμπειρίας τους στο Μουσείο. Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στην μόνιμη έκθεση του ΛΕΜΜ-Θ «Στους Μύλους της Μακεδονίας και της Θράκης: Νερόμυλοι, Νεροπρίονα, Νεροτριβές και Μαντάνια στην Παραδοσιακή Κοινωνία».
Καρναβαλικές Μεταμορφώσεις: Κατασκευάζοντας έναν Πρόσωπο
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την περίοδο της Αποκριάς με στόχο την κατανόηση του ρόλου και της σημασίας των μεταμφιέσεων στην παραδοσιακή κοινωνία. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το δρώμενο της Νάουσας «Γενίτσαροι και Μπούλες» και καλούνται να διερευνήσουν το τελετουργικό του, μέσα από τη μελέτη της προφορικής παράδοσης καθώς και του υλικού πολιτισμού (στολή, μάσκα). Μετά από μία σύντομη ξενάγηση στη μόνιμη έκθεση της Παραδοσιακής Ενδυμασίας, δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα μέσα από ένα ομαδικό παιχνίδι να μελετήσουν τις στολές του δρώμενου «Γενίτσαροι και Μπούλες», να παρακολουθήσουν σχετικό ενημερωτικό βίντεο, καθώς και να μπουν στο ρόλο του μελετητή λαογράφου αποκωδικοποιώντας τα στοιχεία μιας προφορικής συνέντευξης ενός ντόπιου κατασκευαστή Προσώπου (μάσκας). Ως συνέχεια των παραπάνω, κάθε μαθητής καλείται να ζωγραφίσει και να διακοσμήσει τον δικό του Πρόσωπο. Στο τέλος του προγράμματος κάθε παιδί παίρνει μαζί του τη μάσκα που ζωγράφισε και διακόσμησε.
Συνεργάτες του ΛΕΜΜ-Θ
Ανθή Θάνου
Η Ανθή Θάνου γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε νηπιαγωγός στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών από το οποίο πιστοποιήθηκε μεταπτυχιακά για εξειδικευμένη επιμόρφωση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το παραμύθι στην εκπαίδευση: δημιουργική ανάγνωση και αξιοποίηση».
Το 1999 αποφάσισε να ταξιδέψει στον κόσμο των παραμυθιών. Συντροφιά της είχε ένα σακούλι γεμάτο παραμύθια.
Συχνά όλα αυτά τα χρόνια κοντοστέκεται και αφηγείται παραμύθια σε μουσεία (από το 2009 συνεργάζεται με το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας- Θράκης καθώς επίσης και με το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, σε προγράμματα αφήγησης για παιδιά και ενήλικες με αφορμή εκθέματα από τις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις τους), σε θέατρα, μουσικές σκηνές, πολιτιστικά κέντρα, φυλακές, βιβλιοθήκες. Συνεργάστηκε σε προγράμματα φιλαναγνωσίας των βιβλιοθηκών του Έβρου, Ξάνθης και Βέροιας, σε φεστιβάλ στην Ελλάδα (Γιορτή Παραμυθιών στην Κέα, φεστιβάλ Αφήγησης Ολύμπου στην Αθήνα) τη Νορβηγία και την Κύπρο.
Συμμετέχει σε πανεπιστημιακά συνέδρια με αφηγήσεις και σεμινάρια στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Διοργανώνει βιωματικά εργαστήρια για την τέχνη της αφήγησης προσπαθώντας να επικοινωνήσει την τέχνη της και να μοιραστεί ιστορίες με άλλους.
Συνεργάζεται με το «Κέντρο Μελέτης και Διάδοση Μύθων και Παραμυθιών» και διδάσκει στη Σχολή Αφηγηματικής Τέχνης στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Συνεργάζεται επίσης με το ΚΕΒΙΔΙΜ του ΠΑΜΑΚ (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και διδάσκει στο πρόγραμμα «Λαϊκό παραμύθι και προφορική παράδοση: Αφηγηματικές, μουσικές και θεατροπαιδαγωγικές προσεγγίσεις» και «Προφορικός λόγος, νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση: Δημιουργικές μορφές έκφρασης της προφορικότητας στην εκπαιδευτική πράξη».
Τον Σεπτέμβριο του 2007 κυκλοφόρησε το βιβλίο - CD «Ούτε ’γω ήμουν εκεί ούτε σεις να το πιστέψετε» από τις μουσικές εκδόσεις «Polytropon», το 2013 «το Δαφνοκούκουτσο» βιβλίο - CD εκδόσεις «ΠΑΚΕΘΡΑ», το 2016 «Ο βασιλιάς των πουλιών» βιβλίο - CD, εκδόσεις Βάρφη, το 2018 «Παραμυθάκι Ρεβιθάκι» βιβλίο - CD, εκδόσεις Τζιαμπίρη, το 2021 το βιβλίο - CD «Φτου ξελευτερία», εκδόσεις Τζιαμπίρη και το 2022 το βιβλίο «Κικιρίκου», εκδόσεις Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών.
https://anthithanou.blogspot.com
Αλέξανδρος Μακρής
Ο Αλέξανδρος Μακρής γεννήθηκε στην Κατερίνη. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε ηλικία εννιά ετών στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης. Είναι πτυχιούχος (τάξη Δ. Τζιώκα) και διπλωματούχος (τάξη Φ. Κουτσοθόδωρου) κλασικής κιθάρας. Ζει στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως δάσκαλος κιθάρας σε ωδεία και μουσικές σχολές της πόλης, ενώ παράλληλα ασκεί και διδάσκει την τέχνη της ηχοληψίας. Από το 2019 φοιτά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης στην κατεύθυνση παραδοσιακής μουσικής με ειδίκευση στον ταμπουρά.
Συμμετέχει σε μουσικά σχήματα πραγματοποιώντας συναυλίες σε μουσικές σκηνές παίζοντας κλασική και λαϊκή κιθάρα καθώς και ταμπουρά, ενώ επενδύει μουσικά παραστάσεις αφήγησης παραμυθιών σε συνεργασία με την αφηγήτρια Ανθή Θάνου.
Έχει επιμεληθεί και συνθέσει τη μουσική για τα βιβλία-cd λαϊκών παραμυθιών «Ο βασιλιάς των πουλιών» (εκδόσεις Βάρφη, 2016), «Παραμυθάκι Ρεβιθάκι» (εκδόσεις Τζιαμπίρη, 2018) και «Φτου ξελευτερία» (εκδόσεις Τζιαμπίρη, 2021). Επίσης έχει μελοποιήσει Έλληνες και ξένους ποιητές για την επένδυση αφηγηματικών-θεατρικών παραστάσεων.